Afrikansk skoleprojekt med leg og spil

18. feb 2020 | Højby Akademi

Foredrag om Øst-Afrika

Michael Arbirk som har rejst og arbejdet som u-landsfrivillig i Tanzania i området omkring Victoria-søen i næsten 40 år, var på Højby Akademi for at fortælle om sine oplevelser i Østafrika. Michael Arbirk er uddannet agronom men igennem de sidste 10 år har han arbejdet med pædagogisk udviklingsarbejde. For tiden arbejder han med at integrere spil og leg i undervisningen på de mindste klassetrin, på en skole hvor undervisningen foregår med op til 130 elever på et hold. Michael Arbirk, der også har taget en læreruddannelse i forbindelse med sit udviklingsprojekt i Tanzania, ser spil som træning til demokrati og mener, at noget af det vigtige afrikanske børn (og deres lærere), lærer ved at arbejde med spil i undervisningen, er “at blive en god taber”. Han ser det som demokratiundervisning. Man kan læse mere om Michael Arbirk og projektet her: https://fyens.dk/artikel/michael-fra-otterup-vil-bygge-kreativt-legehus-i-tanzania

MIchael Arbirk på Højby Akademi, februar 2020